FORUM TEATAR: Mladi ljudi dobro razumiju stanje bh. društva i svoju poziciju odnosno mogućnosti, prijetnje i izazove u sadašnjost identifikujući prepreke i strahove za budućnost!

15219981_582175235306159_5917636360458189603_n

Forum teatar!
Organiziran je za učenike kakanjske Gimnazije od strane UG Altrnative Kakanj uz podršku In fondacije u BiH, Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i Općine Kakanj.

Ovaj put učesnici su učenici IV razreda kakanjske gimnazije. Bilo je izazovno i zanimljivo raditi sa sjajnom grupom mladih ljudi koji su pokazali da dobro razumiju stanje bh. društva i svoju poziciju odnosno mogućnosti, prijetnje i izazove u sadašnjost identifikujuci jasno prepreke I strahove za budućnost.

U uvodnom dijelu Maksuma Topalovic, direktorica UG Alternative Kakanj iskoristila je priliku približiti učesnicima ulogu NVO sektora u bh.društvu, onu kakva jeste I kakva bi trebala biti .

15492496_582174881972861_8367909705181144631_n

Voditelji Forum teatra Esmin Brodlija, dipl. psiholog I gestalt psihoterapeut i Mirza Bajramović, akademski glumac sa zadovoljstvom su facilitoirali process forumovanja često i sami sudjelujuci u diskusiji iz pozicije ne samo facilitatora već i aktivnog učesnika.

Sjajne scene, dobro udentifikovani uticaji na razvoj mladih i rayumijevanje potreba za promjenom samo su neke od karakteristika Forum teatra održanog 16.12.2016. u Omladinskom centru Kakanj, Organizator UG Alternative zahvaljuje se menadymentu kakanjske gimnazije na suradnji u organizaciji ovog Fouma.

Inače, Forum teatar ili Teatar potlačenih je forma interaktivnog pozorišta čiji je tvorac brazilski reditelj i aktivista Augusto Boal. Nastao je 1971. godine sa specifičnim ciljem da se bavi lokalnim socijalno-političkim problemima, dok se danas koristi u uspostavljanju svih vrsta društvenih dijaloga.

U Evropi se proširio i postao vrlo prisutna forma primjenjenog pozorišta. Kroz razvoj tehnike, uočeno je da se sve forme Teatra potlačenih, nezavisno od toga gdje su nastale, mogu razvijati i koristiti u svim dijelovima svijeta, jer predstavljaju univerzalan oblik izražavanja i transformacije. Teatar potlačenih je bio korišten od strane seljaka/nki i radnika/ica; kasnije, od strane učitelja/oca i studenata/ica; sada i od strane umjetnika/ica, socijalnih radnika/ica, psihoterapeuta/ica, nevladinih organizacija.

15442369_582175128639503_8962934828047136636_n

Na početku je korišten u malim, skoro skrivenim mjestima, sada na ulici, u školama, crkvama, poslovnim zgradama, pozorištima, zatvorima…
Teatar potlačenih je, system interaktivnih radionica koji omogućava ucesnicima da radeci na sceni, analiziraju situaciju u kojoj se nalaze I definiraju potrebne korake u procesu promjena odnosno rješenja.

Esmin Brodlija, diplomirani psiholog I gestalt psihoterapeut i jedan of facilitatora u svom osvrtu na sinocnji Forum teatar kaze

Vjerujem da se ovaj forum teatar sa mladim ljudima pokazao kao odlična prilika da spoznamo kako mladi gledaju na svoje okruženje ali i šta im to predstavlja probleme u svakodnevnici… Sam početak forum teatra, i predstavljanje učesnika i osobina kojima se ponose ukazivao je da će problem na kojem će željeti raditi biti plod zrelog razmišljanja i pogleda na sadašnjost.
Samo iznošenje problema ukazivalo je na jednu zabrinutost, strah, tjeskobu zbog onoga što mladi ljudi rade u sadašnjosti i što ih očekuje u budućnosti, ali i jednu frustriranost zbog toga što odluke drugih utiću na ono što ih očekuje u budućnosti. Mogla se primjetiti zabrinutost zbog ogromnog uticaja sredine (roditelja, društva, obrazovnog sistema, broja nezaposlenih, broja stručnih osoba na birou za zapošljavanje, tržišta rada…)

Postavljanje scene u kojoj su kao elemente postavili društvo, odluku, individuu-vlastito ja, strah, vlast i kompromis, prikazao je jednu konfuziju među elementima, nemogućnost da društvo vidi individu od straha, odluke, kompromisa, vlasti. U sceni se može primjetiti da kompromis stoji na mjestu s kojeg nije povezan niti sa jednim elementom u sceni, odnosno da kopromis uopće nema svrhu…

Kada su statue, koje su predstavljale navedene elemente u sceni, dobile glas onda je konfuzija bila još i veća, a što se moglo primjetiti jeste da je strah taj koji odvaja individuu od odluke, i ne dopušta mu da donese odluku, dok društvo od obećanja koja je vlast izricala nije moglo da čuje nikog drugog, niti reaguju na krik koji je ispuštla individua, a samo društvo je bilo gotovo pa nijemo, odnosno tiho i bez namjere da učini ili promjeni nešto…

Gledajući cjelokupnu scenu reklo bi se da ovi mladi ljudi stanje u našem društvu vide kao konfuzno, sa puno straha ali i tuge, nerazumijevanja, sreće vlasti, izostanka cjelovitosti i jedinstvenog cilja, gdje se individua zbog straha ne usuđuje donijeti vlastitu odluku, a od društva ne dobija podršku da tako nešto napravi, dok je vlast usmjerena na umirivanje društva i davanje obećanja.

Utopijska varijanta pokazala je kako mladi ljudi vide da se stanje u društvu može poboljšati kroz jedan drugačiji raspored gore navedenih elemenata i to na način da će individua biti u centru postavke, sa odlukom ispred sebe, a strahom, koji je prerastao u podršku, i društvom pored sebe a vlašću u pozadini koja im svima zajedno pruža podršku. U ovoj sceni kompromis je također dobio svoje mjesto, i to na način da je postao veza između individue i vlasti, što je individui i društvu velika podrška u donošenju značajnih odluka… Ova postavka ukazuje na to da mladi kao rješenje problema vide veću podršku individui od strane društva i vlasti, te kompromis između vlasti i individue kao dijela društvene zajednice…

udangbet

dolantogel

inatogel

inatogel

congtogel

inatogel

inatogel

inatogel

dolantogel

inatogel

inatogel

inatogel

inatogel

inatogel

inatogel

inatogel

inatogel

watitoto

inatogel

dubaitoto

inatogel

dolantogel

nadimtogel

nadimtogel

nadimtogel

inatogel

inatogel