IDRIS a.s.
Idris se rodio za Ademova života. Živio je stotinu dvadeset godina u toku Ademovog života. Kad Adem i Sit umriješe, Allah, dželešanuhu, odabra Idrisa za poslanika i vjerovjesnika.
U hadisu se kaže da je Idris alejhiselam, prvi poslanik poslije Adema i Šita, koji je perom pisao, lijep, visok, guste brade, jak, miŠićav, lijepo gradžen, zamišljen, šutljiv, miran. Kad bi hodao u zemlju bi gledao, pomalo tužna lica, mnogo razmišljao o Allahovoj moći i stvorenjima, kad bi govorio povisio bi glas i mrdao kažiprstom.
Sljedio je šerijat Sita alejhiselam, i dodao jos neke odredbe šerijata jer je i sam bio resul – vjerovjesnik. Kad je sagledao nered na zemlji i kad su učestali napadi na njih, propisa džihad i bi prvi koji se borio na Allahovom putu. Prvi koji je porobio i zarobio. Opremio je vojsku konjanika i pješaka,napao i porazio narod Kabilov. Od tog vremena traje rat istine i laži, dobra i zla, pravde i nepravde. Ne spominje se puno o Idrisu alejhiselam, osim sto Allah dželešanuhu o Idrisu kaže:
I spomeni u knjizi Idrisa! On je bio istinoljubiv, i vjerovjesnik visoke počasti smo mu dali. (Maryam, 56.)
O njegovom visokom polozaju govori hadis kojeg bilježe Buharija i Muslim kada je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, sreo u noći Israa i Miradža Idrisa na četvrtom nebu.
Ibn Džerir, o tom visokom mjestu prenosi predaju koju bilježe većina mufesira, iako nisam našao autentičan hadis, ali obzirom da taj događaj svi spominju i ja ću ga spomenuti: Od Hilal ibn Jesara se prenosi da je ibn Abbas u mom prisustvu pitao Ubej ibn Ka’ba:
-Sta znace Allahove rijeci o Idrisu: ’’I visoke pocasti smo mu dali?’’
-Allah je objavio Idrisu: ‘’Tvoje dobro djelo cu svaki dan vrednovati koliko vrednujem dobra djela svih Ademovih sinova zajedno u jednom danu.’’
Idris je volio da sto vise dobra ucini tako sto ce sto duze zivjeti. Od meleka sa kojim je bio blizak zatrazi da se zauzme kod Meleka smrti da mu smrt pomakne, kako bi jos vise dobra ucinio. Melek mu rece: Ne znam, Melek smrti je pod naredbom,izvrsava naredbe Allaha, ali, pokusat cu. Ponese ga na krilima prema meleku smrti. Poslanici su imali poseban polozaj kod Meleka smrti. Nisu im duse uzimali prije nego ih iz postovanja upitaju: ’’Zelite li sada umrijeti?’’ Tako je bilo i sa Muhammedom, sallallahu alejhi ve sellem, kad mu je dato da odabere zivot ili smrt pa je rekao:
Svakako, biram najvece stepene dzenneta. (Ahmedov Musned, hadis 25143.)
Melek ponese Idrisa i kad bi na cetvrtom nebu sretose meleka smrti i melek ga obavjesti o njihovoj zelji. Melek smrti upita:
-A gdje je Idris? Na mojim krilima, nosim ga.
-Ja cudna li cuda, Allah me posla i rece: ’’Uzmi dusu Idrisovu na cetvrtom nebu!’’ Pomislio sam: Kako cu mu uzeti dusu na cetvrtom nebu kad on zivi na zemlji. Ko ce ga popeti na cetvrto nebo!
Dusa Idrisova je uzeta na cetvrtom nebu i to je znacenje ajeta:
’’I visoke pocasti smo mu dali.’’
Umro je Idris, a ne bi poslan drugi poslanik. Ljudi su ostavljeni da zive po serijatu Sitovom, Idrisovom i Ademovom.
Nered se zemljom jos vise prosiri. Ljudi su svaki dan samo vise fesada cinili. Ostali su u tevhidu. Jos nema pojave kipova. Hiljadu godina poslije Adema svi ljudi na Zemlji su bili monoteisti. Cinili grijehe jesu, ali su bili muvehhidin svi su vjerovali u Jednog i Jedinog Allaha. Svi ljudi su bili jedan ummet. Sve dok ne pocese obozavati kipove.
A kako je pocelo obozavanje kipova? Ljudi su voljeli ucene i dobre, druzili se sa njima, ali su teske grijehe cinili, bas kao i danas. Vise o tome i sljedecem nastavku u prici o Nuhu a.s. inshAllah.
www.n-um.com
Text iz knjige: Vjerovjesnici i njihovi narodi
– pouke i poruke –
Podijeli sa drugima i zaradi sevap: